Voorwoord door de Burgemeester

Koningsdag 2021 – Woningsdag 2021

Het is maar net hoe je het dit jaar wil noemen. Feit is: Koningsdag is het feest van nationale en lokale saamhorigheid. Een dag om met elkaar te beleven en te vieren. Die lokale betrokkenheid is nu precies de kracht van Beverwijk en zorgt ervoor dat Koningsdag 2021 ook een feestelijke dag wordt.

Het wordt een dag waarop we de vlag uithangen, met het gezin of vrienden oranje tompoezen eten, oud Hollandse spelletjes spelen of naar een lokale of nationale livestream kijken. Ook kunt u de lokale horeca steunen. Het is niet de Koningsdag die we gewend zijn. Maar dat neemt niet weg dat het alsnog een prachtig feest is!

De Oranjevereniging geeft ieder jaar op haar eigen manier vorm aan de invulling van de dag.

Dit jaar heeft de Oranjevereniging op kleine schaal coronaproof activiteiten georganiseerd. Zo is er bijvoorbeeld een leuke kleurplatenwedstrijd, een wandelroute langs lokale horeca en een livestream event met vier bands in het Kennemertheater. Kortom een mooi programma voor jong en oud.  In deze krant vindt u uitgebreide informatie over het programma die de Oranjevereniging heeft samengesteld.

Het organiseren van deze activiteiten rondom Koningsdag kost veel tijd en energie. Namens het hele gemeentebestuur dank ik de Oranjevereniging Beverwijk – en natuurlijk de vele enthousiaste vrijwilligers – voor hun inzet en voorbereiding. Vrijwilligers die hard nodig zijn om zulke dagen tot een succes te maken.

Al bladerend door de Oranjekrant zult u dan ook concluderen dat alle ingrediënten voor een geslaagde coronaproof Koningsdag aanwezig zijn. Hopelijk maken het oranjezonnetje en uw enthousiasme het plaatje compleet. Ik wens alle Beverwijkers een mooi Oranjefeest. En hopelijk zien we elkaar volgend jaar weer tijdens de festiviteiten!

Feestelijke groet,

Burgemeester Martijn Smit