Beverwijks Jongerenlintje

Jari Hoeben (25) heeft vrijdagmiddag 21 april 2023 in aanwezigheid van familie, biljart- en klaverjasvrienden alsmede collega’s een jongerenlintje gekregen.

Jari wist nergens van en was naar het BHK gebouw gekomen vanwege een speciale officiële gelegenheid voor Oom Jan. Toen hij binnenkwam en al die bekende mensen zag begon er toch iets te dagen dat het wellicht voor hem was. En het werd duidelijk toen de burgemeester binnenkwam en meteen aansprak.

Jari was duidelijk verrast met het jongerenlintje dat burgemeester Martijn Smit van Beverwijk hem opstelde.  Hij was terecht trots op zijn jongerenlintje en verguld over de toekenning. Maar hij niet alleen, zo kreeg hij vele presentjes van de 20 aanwezigen.

De Oranjevereniging Beverwijk reikt jaarlijks het jongerenlintje uit aan jongeren die iets bijzonders hebben gedaan. Dit jaar kreeg alleen Jari een lintje. De Oranjevereniging Beverwijk koos voor Jari vanwege zijn voorbeeldfunctie als vrijwilliger, een jongere die zich actief en langdurig betrokken voelt. Deze jonge Beverwijker is namelijk ondanks zijn leeftijd al vele jaren betrokken bij twee verenigingen: biljartvereniging Onder Ons en muziekvereniging Beverwijkse Harmonie Kapel (BHK). Zo is hij bij Onder Ons penningmeester, barman, en webmaster zit hij in de bouwcommissie en is vaak wedstrijdleider bij toernooien. Bij BHK staat hij achter de bar tijdens alle klaverjastoernooien. Zo is hij en steun en toeverlaat geworden in beide verenigingen.

Update: 25/4/2023