Van de voorzitter

Ook dit jaar vier je koningsdag natuurlijk weer in Beverwijk

Geachte lezer,

Vorig jaar konden we gelukkig weer een “normale” Koningsdag vieren en dat smaakt naar meer!

Koning Willem-Alexander vierde vorig jaar zijn verjaardag in het uiterste zuiden van het land namelijk in Maastricht en dit jaar viert hij zijn verjaardag dicht bij huis.

Rotterdam heeft de eer het Koninklijk gezelschap te mogen ontvangen.

Natuurlijk kunnen we daar niet allemaal bij zijn, maar wij bieden U een lokaal alternatief. Het al enkele jaren bestaande motto, dat wij samen met het gemeentebestuur van Beverwijk, onze hoofdsponsor en partner hanteerden, was en blijft ook dit jaar hetzelfde, namelijk :

KONINGSDAG VIER JE GEWOON IN BEVERWIJK

ER IS GENOEG TE BELEVEN

Zoals U inmiddels van de Oranjevereniging gewend bent hebben wij weer  een leuk programma voor U in petto.

Sinds 2017 zijn de festiviteiten gehouden op het Stationsplein/Halve Maan.

De Kindervrijmarkt gaat dit jaar terug naar de Breestraat , maar het Stationsplein blijft toch echt de ideale (buiten)locatie om het “feest” te vieren!

Wij verheugen ons daarom er weer op om de meeste activiteiten wederom voor U op het Stationsplein  te mogen organiseren, zoals een springkussen, skelterbaan, suikerspin/popcornkraam of broodjes bakken bij de Scouting en lekker met water spelen bij de Jeugdbrandweer!

Kortom, leest U deze Oranjekrant maar eens goed door, want dan weet U welke festiviteiten er allemaal zijn en hoe laat U het een en ander kunt meebeleven.

Voorafgaand aan Koningsdag 2023  willen we ook jongeren die iets bijzonders hebben gedaan in het afgelopen jaar onderscheiden met het Beverwijkse jeugdlintje, hetwelk zal worden opgespeld door onze Burgemeester Smit.

Koningsdag is een feest voor Beverwijkers door Beverwijkers!

De bestuursleden, samen met de partners en de vrijwilligers, zorgen daarvoor.

Wilt U mogelijk ook persoonlijk Uw steentje bij willen dragen aan de Koningsdag 2023 en/of volgende jaren of heeft U misschien een leuk idee om iets  te doen in de komende jaren?

Of wilt U onze Oranjevereniging steunen door lid te worden en/of te sponseren?

Neemt U dan aub via de mail even contact met ons op: Oranjevereniging.beverwijk@gmail.comWij rekenen op een zonnige dag en ik hoop U te mogen ontmoeten en ik  wens U allen, mede namens de overige bestuursleden, heel veel plezier bij alle activiteiten.

CARLI BILARS-DON,

Voorzitter Oranjevereniging Beverwijk

Volg ons op Facebook en Instagram!

Wil je niets missen van Koningsdag? Volg ons op Facebook en Instagram voor het laatste nieuws.

Bijgewerkt: 09/04/2023